Spadek energii w ciągu dnia – jak go uniknąć?

Pobudka  przed siódmą rano i pędem do codziennych obowiązków – znacie to? Przed dziewiątą podobno nikomu się nie chce jeszcze myśleć o zdrowym odżywianiu… A szkoda, bo ma to swoje przykre konsekwencje w ciągu dnia. Wlewamy w siebie kubek mocnej kawy i biegniemy do pracy, zajmujemy się domem – przecież mamy tyle do zrobienia! Przez dwie godziny jakoś się trzymamy, ale nagle robimy się senni, opadamy z sił i chcemy czym prędzej sparzyć sobie kolejną dużą kawę – byle mocną! Może i postawi nas na chwilę na nogi, ale nie wyeliminuje wszystkich oznak zmęczenia.

Za brak sił często jest odpowiedzialna niewłaściwa dieta. Na dłuższą metę może ona doprowadzić do poważniejszych zaburzeń odżywiania lub innych konsekwencji zdrowotnych, ale pierwszym sygnałem alarmowym naszego organizmu jest właśnie brak sił. Pierwszy błąd – zapominamy o śniadaniu! Kawa rano nie wystarczy – nasz organizm potrzebuje dawki energii – dlatego śniadanie powinno być bogate w składniki odżywcze. Owsianka albo kawałek razowego chleba z białym serem i pomidorem – czy naprawdę wygospodarowanie pięciu minut codziennie rano jest tak problematyczne? Warto wstać chwilę wcześniej i zatroszczyć się o energię na resztę dnia.

Drugi błąd – odwodnienie. Czy wiesz o tym, że kiedy odczuwasz pragnienie, to tak naprawdę Twój organizm mówi, że już jest odwodniony? Wodę należy pić regularnie w ciągu dnia i do uczucia pragnienia wcale nie dopuszczać. Niepicie wody może doprowadzić do poważnych niedoborów mikroelementów w naszym organizmie. Deficyt magnezu i żelaza powoduje spadek witalności, ospałość i zmęczenie.

Czy już wiesz, dlaczego już przed południem odczuwasz dotkliwy spadek energii? Zadbaj o siebie – zatroszcz się o regularne, zdrowe odżywianie, nie zapominaj o śniadaniu i piciu dużej ilości wody mineralnej w ciągu dnia, a na pewno zauważysz, że problem chronicznego zmęczenia przestanie Cię dotyczyć.

Inne artykuły

Słodyczomania – czy jesteś jej ofiarą?
Para na tak! Gotuj na parze – pożegnaj się z patelnią i tłuszczem
Kobieca dieta – na co zwracać uwagę?

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość.