Para na tak! Gotuj na parze – pożegnaj się z patelnią i tłuszczem

A czy Wy już gotujecie na parze? Jeżeli jeszcze nie, to koniecznie musicie się dowiedzieć, że  że im dłużej gotujemy warzywa w wodzie, tym więcej zbawiennych składników nam ucieka! Gotowanie wypłukuje cenne witaminy i minerały. Jak ich nie tracić? Gotujmy na parze! Na rynku są dostępne garnki lub ich całe zestawy, które waśnie temu służą, możemy też kupić uniwersalną nakładkę, która będzie idealnie pasowała do każdego garnka w naszej kuchni, oczywiście możemy się też zdecydować na parowar – nieważne na czym – ważne, że będziemy gotować na parze i zatrzymywać wszystko co najcenniejsze w naszych warzywnych posiłkach. Gotujmy mądrze i pamiętajmy, że mądre odżywianie równa się zdrowe odżywianie! Jeżeli do tej pory takie gotowanie brzmiało dla Ciebie groźnie i wydawało Ci się, że jest skomplikowane i czasochłonne – nic bardziej mylnego! Proces przygotowania dania zajmie Ci tyle samo czasu co wcześniej, a posiłek będzie bardziej „wydajny” i da Ci więcej energii!

Już wiemy jak przyrządzać warzywa i jeszcze tylko słówko o tym, jak ich na pewno nie przyrządzać…  Zapomnijmy lepiej o smażonych warzywach, a jeżeli głowimy się nad tym jak schudnąć – wyrzućmy lepiej patelnię do kosza! Nawet lekarze ostrzegają – o ile warzywa mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie i powinny stanowić podstawę naszej diety – jeżeli je podsmażymy na tłuszczu to niestety nieźle zaszkodzimy tętnicom… Zatem patelnia w odstawkę, a na kuchenkę garnek do gotowania na parze i… smacznego!

Inne artykuły

Słodyczomania – czy jesteś jej ofiarą?
Kobieca dieta – na co zwracać uwagę?
Spadek energii w ciągu dnia – jak go uniknąć?

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość.