Kobieca dieta – na co zwracać uwagę?

Kobiety mają inne potrzeby niż mężczyźni, a by dbać o zdrowe odżywianie, musimy o tym pamiętać. Drogie Panie – zatem co jeść, jak jeść, jak schudnąć i nie wpaść w sidła zaburzeń odżywiania? Na pewno nie raz zadawałyście sobie te pytania… No właśnie, na co płeć piękna powinna zwracać szczególną uwagę? Podstawą naszej diety, miłe Panie, muszą być po prostu warzywa, które są w naszym wypadku podwójnie ważne!

Zawsze na pierwszym miejscu w naszej diecie muszą znajdować się warzywa. Oczywiście panowie też powinni o tym pamiętać, jednak dla kobiecego organizmu pewne składniki i minerały, które znajdziemy w różnych rodzajach warzyw odgrywają podwójnie ważną rolę. Warzywa są poza tym niskokaloryczne (a przecież tak nam zależy na świetnej sylwetce), mają mnóstwo witamin i po prostu dzięki nim będziemy mieć dobre zdrowie i wyśmienite samopoczucie. A w jakiej formie najlepiej zjadać warzywa? Oczywiście najlepiej jeżeli będziemy je chrupać na surowo, ale możemy też gotować (najlepiej na parze!) lub na przykład zapiekać – możemy z nich stworzyć pyszne, świetnie wyglądające i smakujące dania, które będą idealne dla nas i całej rodziny. Ale teraz jeszcze na chwilę przyjrzyjmy się największym zaletom, które mają przede wszystkim dla kobiecego organizmu.

Na tej liście na pewno docenimy ich zbawienny wpływ na kondycję naszej skóry – zamiast wydawać pieniądze na maseczki z drogerii, kremy, specjalistyczne zabiegi, lepiej przypomnijmy sobie, jak duży wpływ na jędrność naszej skóry ma to, co jemy. Warzywa posiadają bardzo dużo likopenu, który nie bez powodu bywa nazywany eliksirem młodości.

Odżywia naszą skórę od wewnątrz, zapewnia jej gładkość i sprężystość na długie lata. Wniosek płynący z tego faktu jest chyba oczywisty – jeżeli nie zadbamy o zdrowe odżywianie nasza skóra szybko zacznie ulegać procesom starzenia się – a przecież wszystkie chcemy zachować młody wygląd jak najdłużej! To nie wszystko – jeżeli dbamy o sylwetkę i regularnie ćwiczymy, zjedzmy…. bakłażana! Naukowcy dowiedli, że warto go jeść jak najczęściej, bo zawiera bardzo dużo wapnia, magnezu i żelaza, które zapobiegają skurczom mięśni, chronią przed anemią,  zawiera silne przeciwutleniacze (antocyjany) – pokrótce – bakłażan uchroni nasze komórki przed uszkodzeniami! Inne warzywa nie są gorsze – marchewka zapewni nam sokoli wzrok, kalafior wygładzi skórę, pomidor wyrówna zmarszczki, ogórek zadba o piękne włosy i paznokcie, a wyrazista w smaku papryczka chili pomoże zgubić zbędne kilogramy! Dla Pań, które chcą zostać mamami, na pewno cenne będzie zalecenie zwiększenia ilości fasolki w diecie – zawiera ona sporo kwasu foliowego, który jest bardzo ważny szczególnie wówczas, gdy oczekujemy na swojego potomka. Lekarze uważają, ze trzeba się zatroszczyć o jego właściwą ilość w diecie już na trzy miesiące przez zajściem w ciążę, a to dlatego, że jest szczególnie ważny w pierwszych jej tygodniach.

Co jeszcze drogie Panie? Tradycyjnie – regularne, niewielkie posiłki, duża ilość płynów każdego dnia (przede wszystkim średnio zmineralizowana woda mineralna!), dużo błonnika, nie za wiele kawy… A poza talerzem – dużo ruchu i… pozytywnego nastawienia! Niestety często mamy skłonność do zbyt dużej krytyki samych siebie – z tego mogą się brać także zaburzenia odżywiania, snu, spadki nastrojów, depresje… Nie nękajmy się! Żadna z nas nie jest idealna i taka być wcale nie ma – chodzi o nasze zdrowie i dobre samopoczucie! Ugotujcie więc na dzisiejszy obiad przepyszny bukiet warzyw, zajadajcie się i cieszcie każdym zdrowym dniem!

Inne artykuły

Słodyczomania – czy jesteś jej ofiarą?
Para na tak! Gotuj na parze – pożegnaj się z patelnią i tłuszczem
Spadek energii w ciągu dnia – jak go uniknąć?

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość.